Кіроґа — неперевершений майстер латиноамериканського короткого оповідання. Через пристрасть до усього таємничого, непізнаного, хворобливо-патологічного Кіроґа критики часто називали «письменником четвертого виміру».
Кіроґа — неперевершений майстер латиноамериканського короткого оповідання. Через пристрасть до усього таємничого, непізнаного, хворобливо-патологічного Кіроґа критики часто називали «письменником четвертого виміру». Народився 31 грудня 1878 р. в уругвайському містечку Сальта в родині аргентинського консула округу Сальта. Вже з дитинства захоплювався усім екстравагантним і незвичайним, мав широке коло зацікавлень: хімія, медицина, фотографія, велосипедний спорт. З 1897 р. почав публікувати у періодиці вірші, оповідання, критичні нариси та рецензії. Перебував під впливом новелістики Е.По та поезії французького символізму. У 1900 р. здійснив мандрівку у Париж, де познайомився з його літературним життям, а після повернення у тому самому році виступив ініціатором створення літературного гуртка, що орієнтувався на здобутки іспаноамериканського модернізму.
У 1902 р. Кіроґа став мимовільним винуватцем загибелі одного зі своїх близьких друзів — Федеріко Феррандо (випадковий постріл із зброї, яку його товариш випробовував перед дуеллю). Виправданий у процесі слідства, Кіроґа, проте, був настільки вражений тим, що трапилося, що залишив Уругвай і перебрався в Аргентину, де у 1903 р. приєднався до наукової експедиції, яка вирушила у тропічну сельву. Вражений красою аргентинської провінції Місьонес, де відбувалися розкопки, Кіроґа, скориставшись частиною батьківського спадку, придбав тут земельні ділянки, зайнявся вирощуванням та продажем бавовни, проте невдало. У 1906 p. K. повернувся в Буенос-Айрес, де працював викладачем іспанської мови та літератури в гімназії.
Ранній період творчості Кіроґа (1897—1908) пронизаний модерністськими пошуками. Його перша збірка — «Коралові рифи» («Los arrecifes de coral», 1901) — це, за висловом Т. Балашової, своєрідні імпресіоністичні етюди, пейзажі душі, де панує атмосфера таємничого та недомовленого. Уже в початковий період у творчості Кіроґа окреслилися дві наскрізні тематичні лінії: інтерес до хворобливо-патологічного, непізнаного і тема «потойбічного» існування, перевтілення душі. Загострений інтерес письменника до ірраціональних і загадкових явищ світу та людської психіки значною мірою пояснювався й трагічними обставинами його життя: трагічна загибель під час полювання батька, самогубство вітчима, якого дуже любив Кіроґа, нерозділене кохання юності, причетність до смерті найкращого товариша, пізніше — самогубство першої дружини (1915). Ще одним джерелом містичних настроїв було захоплення прозою Е. По, під впливом якого Кіроґа у 1904 р. написав збірку оповідань «Злочин, скоєний іншим» («El crimen de otro»). Такою ж є й тематична спрямованість інших творів раннього періоду — повісті «Переслідувані» (1905) і «Історія божевільного кoxaння» («Historia de amor turbio», 1908).
Рисами більшої творчої зрілості та художньої самобутності позначений другий період літературної діяльності Кіроґа, який датують 1909— 1926 pp. У 1910 р. Кіроґа знову перебрався у Сан-Ігнасіо (провінція Місьонес) і на довгі роки оселився там у купленому ним будинку. У 1915 p., після втрати дружини, займався вихованням двох своїх дітей, з якими у 1916 р. переїхав у Буенос-Айрес, аби дати їм освіту. Одночасно Кіроґа отримав посаду секретаря-казначея уругвайського посольства в Аргентині. У наступні вісім років К. одну за одною видав шість прозових збірок (новели, казки, повісті), які здобули йому популярність і літературну славу: «Розповіді про кохання, божевілля та смерть» («Cuentos de amor, de locura у de muerte», 1917), «Казки сельви» («Guentosdelaselva», 1918), «Дикун» («El salvaje», 1920), «Анаконда» («Anaconda», 1921), «Пустеля» («El desierto», 1924), «Вигнанці» («Los destet-rados», 1926).
Новели, вміщені у цих збірках, тематично різнопланові. Є серед них новели з «містичним забарвленням», новели, тематика яких пов'язана із міським життям (особливо у «Розповідях про кохання, божевілля та смерть»), новели соціального звучання, іронічні і такі, у яких висловлено протест проти жорстокої війни, що спалахнула в цей час на європейському континенті. Але центральним предметом зображення збірок цього періоду стала тема взаємовідносин між природою та людиною, загадковий світ тропічної сельви — своєрідної реальності Латинської Америки, відображенню якої у літературі присвячений окремий тематичний напрям — т. зв. «література зеленого пекла» (літературна слава К. насамперед асоціюється із цим напрямом). Образ Сельви символізує у творах К. вищу гармонію і безмежну свободу, досконалий і самодостатній світ, який живе за своїми законами, чужими та ворожими людині, зіпсованій «благами» цивілізації. Вершину «тропічної» тематики Кіроґа становлять збірки «Казки сельви» (оповідання про дивовижний світ природи сельви) й «Анаконда « (зображення «зміїного царства» сельви, у якому змії не просто персоніфіковані, а й наділені індивідуальним характером і світоглядом; розповідь про несумісність поглядів, які призводять до конфлікту у зміїному царстві).
У 1931 p. Кіроґа призначили на посаду уругвайського консула у провінції Місьонес, але в 1934 р. режим диктатури, встановленої в Уругваї, звільнив письменника з посади. Матеріальне становище Кіроґа різко погіршилося, до того ж, у нього не склалися стосунки з другою дружиною. У 1936 р. важко хворий Кіроґа був госпіталізований у клініку Буенос-Айреса, де,,вже знаючи, що його хвороба невиліковна, 19 лютого 1937 р. наклав на себе руки. В останній період творчості (1927-1937) Кіроґа написав автобіографічний роман «Минуле кохання»(«Pasado amor», 1929), цілий ряд теоретичних статей, присвячених жанру оповідання, збірку новел «По той бік» («El mas alia», 1935) — відображення ірраціональних, фантастичних ситуацій і психологічних станів героїв, навіяне песимістичними настроями останніх років його життя.
Хуліо Кортасар (1914-1984) – видатний аргентинський письменник ХХ століття, поряд із колумбійцем Габріелем Гарсією Маркесом, мексиканцем Карлосом Фуентесом, парагвайцем Аугусто Роа Бастосом, перуанцем Маріо Варгасом Льйосою один із визначних представників латиноамериканського «магічного реалізму».
Детальніше
Відомий по всьому світу письменник і драматург. Доктор наук з філософії. Захистив дисертацію в 1986 році у Вищій школі Парижу на тему «Дідро і метафізика». Тривалий час викладав філософію у вищих навчальних закладах Франції, зокрема в Шербурзі.
Як письменник, Ерік-Еммануель Шмітт став відомим у 1991 році після публікації першої драматургічної роботи «Ніч у Вавілоні». Та світову славу йому приніс сценарій «Відвідувач», написаний у 1993 році, за який автор був нагороджений багатьма літературними і театральними преміями.
Ерік-Емманюель Шмітт, вихований батьками в дусі атеїзму, заявляв про те, що він агностик, але віднедавна відомий автор визнав важливість релігії в своїй творчості і оголосив себе християнином. Письменник є громадянином двох країн — Франції і Бельгії (з 2008 р.).
Твори Еріка-Емманюеля Шмітта перекладено 40 мовами світу та інсценовані у 50 країнах.
Більш детально на сайті www.eric-emmanuel-schmitt.com.
Детальніше
Роберт Ірвін Говард (22 січня 1906 - 11 червня 1936) — американський письменник-новеліст жанру фентезі.
Детальніше
Вважаю, що писати треба тільки в моменти найвищого емоційного збудження – саме тоді створюються речі, які згодом й самому цікаво читати і перечитувати. Але ось проблема – щоразу, перечитуючи, берусь їх редагувати і відшліфовувати. Деколи це закінчується тим, що текст міняється до невпізнання. В момент випуску книги ця можливість для мене зникне. Насолоджуйтесь!
P.S. Хоча – можна ж випустити видання друге, виправлене і доповнене. Змінене до невпізнання.
Детальніше
Громадянка світу. Випускниця Луганської державної академії культури та мистецтв. Режисер естради та масових свят, викладач.
Живе за мантрою: «Добра людина – вільна людина – щасливий всесвіт».
Одного гарного, не обов’язково сонячного дня вирішила, що можна робити щодень що-небудь для того, аби цей світ став кращим. Вирішила – і так і живе. Адже світ єдності і любові – ймовірність, яка сама спадає на думку, якщо хоч трохи визволитись від штампів буденності в голові та кордонів системи навколо.
Мріє про світ, де люди вірять один в одного і разом ростять добро. Світ, де усі люди разом. І це посилання вона направляє до кожного.
Детальніше
Оксана Довгаль – вчителька української мови та літератури ОЗНЗ «Бібрська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Уляни Кравченко» в містечку Бібрці, що на Львівщині. Авторка блогів «Кабінет» і «Біла лямпа». Співавторка літературно-художнього видання «Уляна Кравченко: життя фрагменти»(Львів, 2015). Займається краєзнавчими розвідками й популяризує історію рідного краю. Любить подорожувати. Обожнює гори і гірські лижі. Переконана: кожен із нас має що сказати світові.
Детальніше
Родилась в Полтаве. Больше 10 лет живу в Киеве. Замужем, двое детей — дочка и сын.
У меня два высших образования: психологическое и экономическое. В результате, работаю аналитиком, но в душе – психолог. Люблю читать об отношениях между людьми, а еще — путешествовать, рукодельничать и даже выращивать овощи. Во всем ищу момент творчества. Вдохновение для написания своих эссе черпаю из самой жизни — людей, событий, которые меня окружают.
Не могу назвать конкретного момента, когда решила написать книгу. Сначала просто время отвремени записывала свои мысли, потом решила делиться этими текстами с родными и друзьями. Создала в Facebook группу «Позитивный оптимист». И теперь мои подписчики ежедневно подтверждают своими откликами, что все не зря. Меня это очень вдохновляет. Считаю, что по жизни нужно двигаться с оптимизмом и верой в себя.
Детальніше
Гі де Мопассан, повне ім'я Анрі Рене Альбер Гі (Guy de Maupassant, 1850-1893) — французький письменник, якого вважають натуралістом і декадентом, відомий в основному завдяки своїм новелам.
Детальніше
Олена Макарчук (1978) – українська поетеса та письменниця із Сум, перекладачка віршів і прози з кримськотатарської, білоруської, російської. Упорядниця збірок "Напиши про війну", "В дитячий світ прокралася війна", "Занадто рано стали ми дорослими" тощо.
ДетальнішеОтримуй інформацію про новинки
Отримуй інформацію про новинки